ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
GP Αυστραλίας – Formula 1: Νικητής ο Λάντο Νόρις σε έναν δραματικό αγώνα
-
-
από
devgreatway

Την 5η του νίκη στη Formula 1 πανηγύρισε στη Μελβούρνη ο Λάντο Νόρις, στο χαοτικό Grand Prix Αυστραλίας. Ο 25χρονος Βρετανός άρχισε ιδανικά τη σεζόν, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της McLaren ακόμα και σε έναν αγώνα με συνεχείς διακοπές λόγω ατυχημάτων.
Μαζί του στο βάθρο ανέβηκαν ο Μαξ Φερστάπεν (Red Bull Racing) που πήρε ό,τι καλύτερο μπορούσε και ο Τζορτζ Ράσελ (Mercedes-AMG F1). Η έξοδος του Όσκαρ Πιάστρι στον 45ο γύρο στέρησε από την McLaren το 1-2, το οποίο φάνταζε εκείνη τη στιγμή το πιο πιθανό σενάριο.
Η Scuderia Ferrari δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις συνεχείς περιόδους safety car και περιορίστηκε στις θέσεις 8 (Λεκλέρ) και 10 (Χάμιλτον).
A RACE WIN TO START 2025! 🔥
What a drive, @LandoNorris 👏#McLaren | #AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/FirfltXhR3
— McLaren (@McLarenF1) March 16, 2025
Ο αγώνας ξεκίνησε με βροχή, αλλά όχι στην ώρα του. Κι αυτό διότι στον γύρο προθέρμανσης – σχηματισμού, ο Ισάκ Χατζάρ, με τη Racing Bulls, ένας εκ των ρούκι, χτύπησε το μονοθέσιο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει πριν την εκκίνηση!
Η έναρξη του αγώνα καθυστέρησε και πλέον θα είχαμε 57 γύρους Grand Prix και όχι 58.
Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά, για λίγη βροχή.
Η εκκίνηση ήταν καθαρή, χωρίς επαφές με τον Νόρις να φεύγει μπροστά και ο Φερστάπεν να περνάει τον Πιάστρι με την άλλη McLaren και να ανεβαίνει δεύτερος.
Ο Τζακ Ντούχαν με την Alpine έκανε λάθος και έτσι ένας ακόμα ρούκι τέθηκε εκτός αγώνα. Τότε μπήκε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Εκτός αγώνα και ο Σάινθ με τη Williams καθώς γλίστρησε το μονοθέσιο. Μόλις στον 2ο γύρο είχαμε τρία μονοθέσια εκτός.
Την ίδια στιγμή ο Λεκλέρ με τη Ferrari από 7ος πέρασε στην 5η θέση και στον 7ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε από την πίστα για να έχουμε ξανά αγώνα.
Ο Νόρις και πάλι έφυγε καθαρά μπροστά, ο Φερστάπεν δεν πίεσε αλλά πιεζόταν από τον Πιάστρι. Η αγωνιστική γραμμή άρχισε να στεγνώνει και στον 13ο γύρο είχαμε DRS, δηλαδή τη δυνατότητα οι πίσω οδηγοί να ανοίγουν την αεροτομή για να περάσουν με περισσότερη τελική ταχύτητα τον προπορευόμενο.
Οι τρεις πρώτοι οδηγοί είχαν ξεμακρύνει και ο 4ος Ράσελ ήταν πάνω από 6 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Αντονέλι με τη Mercedes, στις πίσω θέσεις, πέρασε τον Χούλκενμπεργκ με τη Sauber, αλλά πάτησε στο γρασίδι έκανε τετ-α-κε και έχασε πάλι τη θέση του.
Στον 17ο γύρο ο Φερστάπεν έχασε στα φρένα, πάτησε στα νερά και τον πέρασε ο Νόρις, ενώ ο Αντονέλι ξαναπέρασε.
Πίσω ο Λόουσον με τη Red Bull πέρασε τη Haas του Οκον αφήνοντας τα δύο αμερικανικά μονοθέσια τελευταία.
Στον 25ο γύρο οι δύο McLaren είχαν ξεμακρύνει πολύ και ήδη ο Αντονέλι είχε κερδίσει 5 θέσεις για να βρεθεί ανάμεσα στις δύο Aston Martin.
Στον 29ο γύρο είχαμε το πρώτο ντουμπλάρισμα, δηλαδή οι McLaren έριξαν γύρο στις δύο Haas.
Κι ενώ οι δύο McLaren ήταν καθαρά μπροστά, δόθηκε εντολή να μην πιέσουν ο ένας τον άλλο, τη στιγμή που ο Φερστάπεν ήταν 16 δευτερόλεπτα πίσω.
Στον 34ο γύρο ο Αλόνσο με την Aston Martin γλίστρησε και χτύπησε το μονοθέσιο στον τοίχο, με αποτέλεσμα να μπει για δεύτερη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Τότε άρχισαν όλοι να ετοιμάζονται να βάλουν σλικ ελαστικά, καθώς δεν έβρεχε και η αγωνιστική γραμμή ήταν αρκετά στεγνή.
Φερστάπεν, Τσουνόντα και Αλμπον έβαλαν μεσαία γόμα και οι υπόλοιποι σκληρή.
Στον 41ο γύρο έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Νόρις μπροστά και τον Φερστάπεν να πιέζει τον Πιάστρι. Όμως και πάλι η βροχή ερχόταν και άρχισαν οι πρώτες γλίστρες, με τον Νόρις και τον Πιάστρι που βγήκε στο γρασίδι, ενώ ο Φερστάπεν κρατήθηκε. Ο Νόρις μπήκε να αλλάξει ξανά σε ενδιάμεσα ελαστικά, ο Πιάστρι ξεκόλλησε από το γρασίδι και άλλαξε ελαστικά, αλλά ήταν τελευταίος. Ο Φερστάπεν έβαλε κι αυτός ενδιάμεσα, ενώ ο Λόουσον εγκατέλειψε στον 47ο από τους 57 γύρους.
Ο Λεκλέρ με τα σλικ γλίστρησε, ενώ ο Χάμιλτον με την άλλη Ferrari μπήκε για ενδιάμεσα και ο Μπορτολέτο με τη Sauber να τίθεται εκτός αγώνα και να ξαναμπαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας για 3η φορά. Ήδη είχαμε 4 ρούκι εκτός αγώνα.
Με όλα αυτά μεγάλη κερδισμένη η Mercedes και μεγάλη χαμένη η Ferrari που άργησε να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά και έχασε πολλές θέσεις.
Στον 51ο γύρο βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας από την πίστα και απέμεναν 6 γύροι με Νόρις, Φερστάπεν και Ράσελ. Ο Λεκλέρ πέρασε τον ομόσταβλό του Χάμιλτον, έχοντας τις θέσεις 8-9, με τον Πιάστρι να ακολουθεί καθώς είχε περάσει αργά μονοθέσια.
Η ζώνη DRS ενεργοποιήθηκε μόλις δύο γύρους πριν τον τερματισμό και ο Φερστάπεν δεν πρόλαβε, με τον Νόρις να υπερασπίζεται τη θέση του και να παίρνει την 5η νίκη καριέρας, ενώ και ο Πιάστρι πέρασε τον Χάμιλτον που μαθαίνει τη Ferrari.
Αλμπον, Αντονέλι, Στρολ και Χούλκνεμπεργκ τερμάτισαν στις θέσεις 4-5-6-7 και πήραν βαθμούς, όπως και οι Λεκλέρ, Πιάστρι και Χάμιλτον που τερμάτισαν στις θέσεις 8-9-10.
Τον αγώνα εγκατέλειψαν 6 οδηγοί εκ των οποίων οι 4 ρούκι (πρωτάρηδες στη Formula 1) και μόνο ο Μπέρμαν με τη Haas διασώθηκε τελευταίος. Αυτό δείχνει ότι δεν είναι εύκολη η Formula 1 για 18χρονους.
Βαθμολογία οδηγών: Νόρις 25, Φερστάπεν 18, Ράσελ 15, Αλμπον 12, Αντονέλι 10, Στρολ 8, Χούλκνεμπεργκ 6, Λεκλέρ 4, Πιάστρι 2 και Χάμιλτον 1.
Βαθμολογία ομάδων: McLaren 27, Mercedes 15, Red Bull 18, Williams 12, Aston Martin 8, Sauber 6 και Ferrari 5.


ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Καλαμάτα: «Ερχόμαστε!» – Πανηγυρικό κλίμα και αποθέωση στην Παραλία – Δείτε βίντεο

ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Καλαμάτα – Ηλιούπολη 2-0: Δείτε τα highlights (βίντεο)

SUPEP LEAGUE 2
Super League 2: Στο τέλος ο Πανιώνιος 2-1 το Αιγάλεω

ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Καλαμάτα: Συγκλονιστική στήριξη από τον κόσμο! (φωτο & βίντεο)

ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Δημήτρης Σπανός: «Δύναμή μας οι στατικές φάσεις, υπέρ πάντων αγώνας με Κηφισιά» – Βίντεο

ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Καλαμάτα – Ηλιούπολη 2-0: Δείτε τα highlights (βίντεο)

ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Κηφισιά – Καλαμάτα 0-0: Δείτε τα highlights

Γ' ΕΘΝΙΚΗ
Δείτε LIVE: Ρόδος – Μιλτιάδης (12:00)
