Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Φόρμουλα 1: Αιφνιδίασε η Mercedes με το DAS

, Φόρμουλα 1: Αιφνιδίασε η Mercedes με το DAS

Ολοκληρώθηκε το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών στη πίστα της Catalunya στη Βαρκελώνη, με την Mercedes να αιφνιδιάζει τους πάντες με το νέο καινοτόμο σύστημα τιμονιού DAS ( κινούμενο τιμόνι ), θέμα διερεύνησης και συζητήσεων για τον τρόπο λειτουργίας του και νομιμότητας του.

Η καρό σημαία των χειμερινών δοκιμών βρήκε τα ¨ασημί βέλη¨ για μία ακόμα φορά να κάνουν το 1 – 2, και, τον Valtteri Bottas το πρωί να κατεβάζει τα χρονόμετρα στο 1:15.732, ταχύτερος από τον ομοσταυλό του Lewis Hamilton κατά 0.784 δέκατα.

Οι ομάδες μετά από τα πρώτα δείγματα μετρήσεων στα νέα μονοθέσια ανασυγκροτούνται στις βάσεις τους, κάνοντας οποιεσδήποτε βελτιώσεις και αναβαθμίσεις ή θα δώσουν λύσεις σε κάποια προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών, τόσο σε μηχανικά θέματα όσο και σε αεροδυναμικά. Παρότι έχουμε λοιπόν παύση αγωνιστικής δράσης για μια εβδομάδα ως τα 2α δοκιμαστικά, το ¨θερμόμετρο¨ αρχίζει να ανεβαίνει καθώς μας έμεινε λιγότερο από ένας μήνας από την πρώτη επίσημη εκκίνηση της σεζόν.

Για ασφαλή συμπεράσματα νομίζουμε πως είναι νωρίς, αφού όπως γράψαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας οι ομάδες δεν ανοίγουν όλα τα ¨χαρτιά τους¨, περιμένουμε λοιπόν και την επόμενη εβδομάδα για να συλλέξουμε τα νέα στοιχεία του επερχόμενου τριημέρου έχοντας έτσι καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Τώρα, όσο για τα αγωνιστικά τεκταινόμενα του τριημέρου, τα “νερά” ήρθε να ταράξει και να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον το πρωί της δεύτερης ημέρας η Mercedes, όταν παρουσίασε το νέο σύστημα DAS (κινούμενο τιμόνι) το οποίο ρυθμίζει τη γωνία toe – in.

Τι είναι γωνία toe – in; ορίζεται η γωνία που ρυθμίζει την κλήση των ελαστικών προς τα μέσα ή προς τα έξω, δεν έχει καμία σχέση με την γωνία κάμπερ ή κάστερ που ρυθμίζουν την κλήση που πατούν τα ελαστικά.

Πως δουλεύει το νέο σύστημα της W11; Όταν το μονοθέσιο βγαίνει στην ευθεία ο οδηγός τραβά το τιμόνι προς τα πίσω με αποτέλεσμα να κλείνουν οι τροχοί προς τα μέσα, όταν πλησιάζει στην στροφή σπρώχνει το τιμόνι προς τα εμπρός και οι τροχοί ανοίγουν και επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

Τι επιτυγχάνεται; Με τις πρώτες πληροφορίες η χρήση αυτού του συστήματος βοηθά στο να θερμαίνονται τα ελαστικά ομοιόμορφα, ώστε να προκαλούνται λιγότερες φθορές στο ελαστικό, ενώ υπήρχαν και απόψεις για την καλύτερη τελική του μονοθεσίου στις ευθείες και καλύτερα κρατήματα στις στροφές.

Η επίσημη ανακοίνωση δια στόματος του τεχνικού διευθυντή της ομάδας James Allison ήταν: «Δεν θα πω πολλά περισσότερα από αυτά που είδατε και εσείς στην τηλεόραση. Αλλά έχουμε ένα σύστημα στο μονοθέσιο, είναι μία καινοτόμα ιδέα. Την έχουμε ονομάσει, λέγεται DAS. Και προσθέτει ακόμα μία διάσταση για το τιμόνι για τους οδηγούς και ελπίζουμε να το χρησιμοποιήσουμε και μέσα στην σεζόν, αλλά συγκεκριμένα πώς το χρησιμοποιούμε, πού το χρησιμοποιούμε, είναι κάτι που θα το κρατήσουμε για τους εαυτούς μας.»

Ο δε παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton είπε τα εξής: «Το έχω δοκιμάσει μόνο σήμερα στο πρωινό σκέλος, οπότε δεν έχω πολλά να πω γι αυτό. Προσπαθούμε να το μάθουμε και να το καταλάβουμε.».

, Φόρμουλα 1: Αιφνιδίασε η Mercedes με το DAS

Στα αντίπαλα στρατόπεδα μετά τον αιφνιδιασμό του DAS που και προσπαθούν να ξεπεράσουν, η Ferrari δια στόματος του επικεφαλής της ομάδας Mattias Binoto έδειξαν να ανησυχούν διότι δεν είναι αρκετά γρήγοροι, αφού ο καλύτερος χρόνος τους στο γυρολόγιο είναι 1:18. 289 όταν οι άλλοι γυρίζουν στο 1:15, 1:16, 1:17. Στο πρωινό σκέλος είχαν και αστοχία κινητήρα αναγκάζοντας τον Vettel να σταματήσει, αντικαταστάθηκε για τις απογευματινές δοκιμές και το πρόβλημα θα επανεξεταστεί με την επιστροφή τους στο Maranelo. Βέβαια το θέμα στο πόσο γρήγορο είναι ένα μονοθέσιο έγκειται και στα ελαστικά που χρησιμοποιεί, αφού από γόμα σε γόμα υπάρχει διαφορά τουλάχιστον 0,500 δέκατα του δευτερολέπτου!

Η άλλη ανταγωνίστρια της κορυφής Red Bull Racing έδειξε πως βρίσκετε μέσα στους στόχους χωρίς να έχουμε ιδιαίτερες αναφορές για την εξέλιξη και αναβάθμιση της RB16.

Από `κει και κάτω οι ομάδες έδειξαν πως θα έχουμε σκληρές μάχες για την κατάκτηση τις 4ης θέσης, και ίσως κατά τη διάρκεια της σεζόν να ανακατεύεται αρκετές φορές ο βαθμολογικός πίνακας των κατασκευαστών,

Αναμονή λοιπόν μέχρι και τις 26 Φεβρουαρίου που ξεκινά ο δεύτερος γύρος δοκιμαστικών, ευελπιστώντας μετά και τη συλλογή των στοιχείων από τις μετρήσεις των ομάδων να ολοκληρωθεί η εικόνα μας για τη σεζόν του 2020.

 

καντε κλικ για να σχολιασετε

αφηστε μια απαντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Our Facebook Page

Advertisement

περισσοτερα για ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ